Identiteit in samenhang

Mediavisie Content Creatie is door de orthopedisch specialisten van Gelre ziekenhuizen gevraagd om onderzoek te doen naar sportklinieken in de omgeving en de rest van Nederland, en een marketingstrategie voor een eigen sportkliniek te ontwikkelen. Op basis van het kernverhaal van de organisatie ontwikkelden we de naam, pay off en de huisstijl die verder uitgewerkt is in verschillende middelen zoals een website, social mediakanalen, video’s, fotografie, banners en brochures.

Klant:

Gelre Sport

Tools:

Strategie 
Corporate identity
Website
Video
Social media marketing

Pijnloos vooruit

De topkliniek van Gelre Sport is onderdeel van Gelre ziekenhuizen gelegen op sportcampus van FSG Academy in Apeldoorn. Gelre Sport is in Nederland een unieke combinatie tussen een professionele sportacademie en een ziekenhuis. Dit betekent zorg zoals professionele sporters die ook ontvangen op het bekende hoge zorgpeil van Gelre ziekenhuizen.

Echte portretten

Hoewel de sportkliniek landelijk gevonden wordt voor het specialistische aanbod van behandelmethodes zoeken mensen met sportblessures vooral naar goede zorg dichtbij in de buurt. Om het regionale karakter van Gelre Sport te benadrukken is gekozen voor het fotograferen en filmen van jonge sporters van FSG Academy op locaties  in de directe omgeving van Apeldoorn.

Social media marketing

De social media campagne is gericht op naamsbekendheid en brengt Gelre Sport onder de aandacht op  basis van het zoekgedrag naar specifieke blessures en behandelmethoden. 

Ambassadeurs van de organisatie

Mensen vertellen graag verhalenuit de eigen praktijk. Dit zijn de ambassadeurs van je bedrijf of organisatie. Door medewerkers, klanten, leveranciers, of stakeholders te later vertellen over hun eigen ervaringen krijgen de verhalen meer kleur en zorg je er voor dat ze ook direct gevalideerd worden.

Website

Op de homepage van Gelre Sport wordt in beeld en tekst het verhaal verteld van sporters die snel weer aan de slag kunnen met hun sportbeoefening. In beeld zien we de sporters die allemaal vooruit gaan. In de dieper gelegen pagina’s wordt verder ingegaan op verschillende klachten per gewricht en de aangeboden behandelmethodes.

Ook een nieuwe identiteit in de zorg creëren?

Bel of mail met Rene

Rene Reitzema

Creative director