De communicatie in de zorg gaat vaak over complexe zaken en onderwerpen. Mediavisie ontwikkelde voor Gelre ziekenhuizen een eigen stijl en aanpak waarin de interne en externe communicatie vertaald wordt naar sprekende infographics, animaties, posters, flyers en banners.
Klant:
Gelre ziekenhuizen
Tools:
Video Infographics Animatie Brochures
Infographics en animaties
Het voordeel van infographics is dat ze overal in de organisatie ingezet kunnen worden: op de muur van de koffiekamer, in de tas met het onboarding materiaal, als placemat tijdens lunchgesprekken, als praatplaat tijdens presentaties, als flyer voor patiënten. Door de boodschap te visualiseren wordt deze makkelijker ‘gelezen’ en beter begrepen.
Visual storytelling
De visuele insteek met duidelijke graphics, bewegende beelden en interactiviteit zorgt er voor dat de informatie makkelijk ‘gelezen’ en opgenomen kan worden. Uit onderzoek blijkt dat mensen visualisaties in video’s en animaties niet alleen sneller begrijpen maar dat ze ook betere beslissingen nemen.
Kwaliteit in beeld
Via de website Gelre Kwaliteit brengt Mediavisie Content Creatie alle onderwerpen en projecten in beeld die te maken hebben met de kwaliteit van zorg. Omdat het gaat om veel processen die elkaar over en weer beïnvloeden was er behoefte aan één overzicht dat fungeert als een dashboard waarop in één oogopslag een beeld wordt geschetst van de verschillende onderdelen en de onderlinge relaties. Daarnaast is gekozen om te werken met een verbeterkalender waarin per maand een ziekenhuisbreed thema behandeld wordt, Elk maandthema wordt met een korte animatie geïntroduceerd.
Direct herkenbaar door eigen look and feel
Het resultaat is een aanpak met een eigen look and feel zodat deze snel herkend en opgepakt worden. Door te kiezen voor een crossmediale benadering worden medewerkers, patiënten en verwanten op verschillende manieren benaderd en kunnen de boodschappen de optimaal communiceren.