360° Job Experience

Hoe kun je sollicitanten, studenten en switchers het beste laten oriënteren op beroepen en bedrijven?
Uit onderzoek blijkt dat informatieve video’s de beste manier zijn om complexe materie in een paar minuten duidelijk te maken.

Beeld en spraak versterken elkaar. Een studie over visuele communicatie toont aan dat mensen 68% meer informatie onthouden wanneer ze kijken naar een video dan alleen tekst, beeld of audio. Sinds de opkomst van sociale media, smartphones en tablets, wordt video méér en méér bekeken en gedeeld. 

Met onze gecombineerde 360° aanpak maak je meer impact bij je doelgroep, en geef je een beter beeld van het werk, de sfeer en de mensen.

Klant:

ROC.nl

Tools:

360 Job Experience
Beroepenclips
Interviews
Social Media Content

Maak alvast kennis met beroep en bedrijf

360° Video wordt  de nieuwe standaard als het gaat om het presenteren en verspreiden van informatie. Het voordeel van een 360° video is dat deze ook meetbaar is: hoe vaak de video wordt bekeken, tot welk moment en welke actie wordt erop ondernomen. 

Door het aanbieden van een 360° kijkervaring krijgen je virtuele bezoekers een beter beeld van de mensen en werkomgeving.  

Virtueel rondkijken en informatieve video’s

We ontwikkelden een uniek format door  de interactieve kijkervaring van een 360° video te combineren met een informatieve beroepenclip en een persoonlijk interview. De kijker zit midden in het verhaal en kan zelf keuzes maken door bijvoorbeeld eerst nog wat rond te kijken, een videoclip aan te klikken of direct te kijken wat de medewerker over het beroep  te vertellen heeft. Aanvullend kan er extra informatie in de virtuele tour worden opgenomen, bijvoorbeeld over werktijden, salaris, ofdirect contact opnemen.

Beter beeld van de sfeer en de mensen

We hebben de 360° aanpak getest onder verschillende doelgroepen. De beroepenclip  in combinatie met de persoonlijke interviews met een medewerker gaven volgens de respondenten een duidelijk beeld. Het visuele aspect van video werd positief  ervaren. Dit effect wordt versterkt door de mogelijkheid om ook met een VR-bril op de werkplek rond te kijken. Door de 360° ervaring komt de informatie meer binnen, is er minder afleiding en meer beleving.

Ook een optimale beleving voor je doelgroep creëren?

Bel of mail met Rene

Rene Reitzema

Creative director