Siza heeft Mediavisie Content Creatie gevraagd om de huisstijl te restylen en te vertalen naar de verschillende communicatiemiddelen. Op basis van het onderzoek dat Siza gedaan heeft naar de merkidentiteit hebben we het Oerverhaal van Siza geschreven. De tien bouwstenen uit het Oerverhaal zijn voor Mediavisie Content Creatie de ideale basis voor de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl. Elke ontwerpkeuze kan met de aanpak getoetst en onderbouwd worden.
Klant:
Siza
Tools:
Oerverhaal
Visuele identiteit
Website
Video
Social media marketing
Slogan “Wij maken een wereld van verschil”
Siza kent een rijk historie en is groot geworden door samen te werken. Ze zijn ontstaan uit het samengaan van een aantal stichtingen die locaties voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking beheerden. Door het oorspronkelijke logo in de vorm van de praatwolk instant te houden en linksboven in het wit te plaatsen is het een mooie verwijzing naar het rijke verleden van Siza. Tegelijk is er een moderne variant van het praatwolkje ontwikkeld in de vorm van vlakken in twee kleuren waarin de slogan en andere teksten geplaatst kunnen worden.
Huisstijlhandboek
Een visuele identiteit is pas sterk als het consistent gebruikt wordt. Daarom ontwikkelden wij een huisstijlhandboek met hierin alle omschrijvingen en richtlijnen omtrent het gebruik van het logo, de kleuren en de verschillende fonts in zowel fysieke als digitale middelen.
Om het werken met de huisstijl zo gemakkelijk mogelijk te maken, creëerden we verschillende templates. Hierdoor kan de huisstijl ook op een laagdrempelige manier intern gebruikt worden of bijvoorbeeld toegepast worden op social media posts.
Stapsgewijze oplevering van middelen
Het voordeel van een full service bureau is dat we het ontwerp kunnen verzorgen voor zowel de geprinte media als de online media. De nieuwe huisstijl wordt door Mediavisie Content Creatie in twee fases opgeleverd, in de eerste fase zijn elementen als het logo, het kleurenpalet, de typografie, fotografie, infographics en de layout verwerkt. In de tweede fase wordt verder ingezoomd op de online media zoals video, web, en social media.
Onze drive is het zichtbaar maken van jouw verhaal. Wij creëren impactvolle, boeiende en relevante content die jouw doelgroep aanspreekt en jouw merk laat opvallen in onze overvolle wereld vol informatie en communicatie.