Strategie
Strategie geeft richting, schept heldere kaders en creëert duidelijke lijnen voor het maken van operationele keuzes en het behalen van succes.
Geef richting
Kies je doelgroep
Het kiezen van de meest relevante groep om op te focussen, de juiste marketingmix en het creëren van een unieke positie die aansluit bij de behoeften en percepties.
Marketingmix
Product, Prijs, Plaats en Promotie, de 4 P’s van de marketingmix. Het gaat om het product zelf, de prijs, de distributie en promotie van het product of de dienst.
Ken je klant
Het ontwikkelen van een sterke waardepropositie die klanten aanspreekt en onderscheidt van concurrenten is hierbij essentieel.
Wat we doen
MARKETINGSTRATEGIE
Op basis van het basisverhaal van de organisatie ontwikkelt Mediavisie de marketingstrategie. We sluiten aan bij de reeds aanwezige informatie binnen het bedrijf en vullen dit aan met input die we halen uit gesprekken met medewerkers, klanten, leveranciers en belangrijke stakeholders. Het hele speelveld wordt in kaart gebracht inclusief concurrenten, uitdagingen en ambities.
MIDDELENMATRIX
Mediavisie Content Creatie ontwikkelt op basis van de 4 P’s: Product, Prijs, Plaats en Promotie de marketingmix. Op basis van het product/dienst, de prijs, en de plaats (waar en hoe wordt het gedistribueerd) wordt een promotiestrategie ontwikkeld en vertaald naar een middelenmatrix. Een middelenmatrix is een handige tool in marketing die verschillende kanalen evalueert op basis van doelgroep, type, kosten en effectiviteit. Het helpt marketeers bij het optimaliseren van de marketingmix voor maximale resultaten en het bereiken van strategische doelen.
CONTENTKALENDER
Een contentkalender is een cruciaal instrument voor georganiseerde contentplanning. Het vooraf plannen van onderwerpen, publicatiedata en platforms garandeert consistente en tijdige uitrol van de content. Dit verhoogt niet alleen de betrokkenheid van het publiek, maar optimaliseert ook het teamwork. Door strategische planning van sociale media, blogposts en andere content, kunnen marketeers proactief en consistent blijven in hun communicatie met het publiek